BloggUncategorized

Er du en av de mange som har nok av indre pågangsmot og kan gasse på rett som det er, for deretter å lande som et slakt på sofaen?

Et av mine beste triks for å endre dette ubevisste mønsteret, har vært å gjøre kroppen vant til et annet indre tempo.

Det er deilig når jeg lander og lar oppvaskkosten svømme gjennom såpevannet.

Det er mye deiligere å pusse tennene uten å gå til fysisk angrep på alt som finnes inni kjeften min.

Det er mye mer effektivt for meg å ha rolig musikk på ørene når jeg jogger, enn å ha skikkelig power musikk.

Da skjer det noe fantastisk med energien i kroppen. Da får jeg energi av å bruke energi. Da trives hele meg på en helt annen måte enn når jeg ruser på i et gammelt turbotempo. En positiv bivirkning kan være at jeg er mer tilstede i øyeblikket og får med meg noen herlige detaljer, som jeg tidligere fort ville oversett.

Og midt oppi alt, får jeg gjort mindre? Nei, tro det eller ei. Det mest effektive jeg har gjort i mitt liv, er å skru ned farten!

Har du funnet din trivselsfart?

På kurs i Lightning Process beskriver vi det gjerne slik: ikke duracellkanin og ikke skilpadde, men noe midt i mellom!

Hva med å gjôre en chill indre tempo dag?